جنبش سایبری موعود |آخر زمان، فراماسونری، سیاسی ، سخنرانی، دانلود نرم افزار، دانلود مستند، دانلود فیلم
جنبش سایبری موعود |آخر زمان، فراماسونری، سیاسی ، سخنرانی، دانلود نرم افزار، دانلود مستند، دانلود فیلم

جنبش سایبری موعود |آخر زمان، فراماسونری، سیاسی ، سخنرانی، دانلود نرم افزار، دانلود مستند، دانلود فیلم

جنبش سایبری موعود |آخر زمان، فراماسونری، سیاسی ، سخنرانی

چرا شیعه هستم؟ / حجت الاسلام قرائتی

برای مشاهده مقاله و دانلود کلیپ به ادامه مطلب بروید. 

 

در یکی از کشورهای اسلامی در حضور حدود سیصد نفر از اساتید دانشگاه، موضوعی را با توجه به آیات قرآن مورد بحث و سخنرانی قرار دادم.از لطف خدا، مورد توجه قرار گرفت و یکی از حاضران با صدای بلند گفت: احسنت، خیلی خوب بود ولی حیف که تو شیعه ای! بیایید مسلمانان همه با هم یکی بشویم.گفتم: حرف شما قبول، نه شیعه و نه سنّی،فقط قرآن.

تا این مطلب را گفتم مدتی کف زدند و تشویق کردند. کف زدن ها که تمام شد، گفتم: با هم به سراغ قرآن برویم و ببینیم قرآن چه میگوید؟ گفتم: تا زمانی که پیغمبر(ص) بود، دوگانگی و اختلاف شیعه و سنّی وجود نداشت و پیامبر اکرم (ص) الگوی همه بود." لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة "

اما پس از رحلت پیامبر دو راه پیدا شد: یکی راه اهل بیت او که ما شیعیان پیرو آنان هستیم و دستمان را در دست آنها گذاشته و فقهمان را از آن ها گرفته ایم و راه دیگر، راهی است که برادران اهل سنّت آن را انتخاب کرده اند.


دلیل اینکه من شیعه هستم و خط اهل بیت را انتخاب کردم سه آیه از قرآن است:


1- قرآن در مورد اهل بیت (ع) می فرماید: " انّما یرید الله لیذهب عنکم الرّجس اهل البیت و یطهّرکم تطهیرا " خداوند اراده نموده که پلیدی ها را از شما اهل بیت دور گرداند و شما را پاک و منزّه گرداند.

خداوند در این آیه به صراحت اعلام فرموده که اهل بیت ، از گناه و پلیدی معصومند، آیا راجع به ائمه اهل سنّت چنین مطلبی وجود دارد؟!


2- اهل بیت (ع) از همان ابتدای اسلام پیش گام بوده و در قرن اول بوده اند و قرآن پیشگامان را برتری داده و فرموده است: " والسّابقون السّابقون اولئک المقرّبون " در حالی که پیشوایان اهل سنّت (یعنی ابوحنیفه، مالک، شافعی و احمد حنبل) ، همه سالها پس از پیامبر آمده و از متولدین قرن دوم هستند.


3- اهل بیت (ع) در راه خدا جهاد کرده و به شهادت رسیده اند و قرآن مجاهدان در راه خدا را بر دیگران برتری داده است. " فضّل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما " اما پیشوایان اهل سنّت چنین نبوده اند.

آری، پذیرش اطاعت و رهبری اهل بیت (ع) مستند به آیات قرآن است،حال شما برای پیروی از دیگران چه دلیل قرآنی دارید؟! آنان پاسخی جز سکوت نداشتند.


دانلود سخنرانی

کتاب تلخیص اصول عقاید/ نوشته ی محسن قرائتی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.